Wywiady

Ready-to-wear

Jego projekty to głównie kwintesencja minimalizmu, inspirowana architekturą, a hasło Less is more idealnie komponuje się z filozofią marki,
Zapraszam na spotkanie z projektantem, który udowadnia, że prostota jest ponad czasowa.

 Alan Siudzinski w 5 słowach…

Alan Siudzinski to marka inspirowana architekturą, minimalizmem, stawiająca na projekty ready-to-wear, doskonałą jakość i ponadczasowość. Te wszystkie aspekty towarzyszyły mi od początku budowania marki. Uznałem, że osiągnięcie sukcesu wiąże się z określeniem odpowiedniego wzorca – takiego, który pozwoli mi trafić do potencjalnej grupy klientów.

 Jak zaczęła się Twoja przygoda z projektowaniem?

Moja przygoda z projektem zaczęła się już w szkole podstawowej. Odkąd pamiętam szkicowałem w zeszytach sylwetki ubrane w wymyślone przeze mnie ubrania. Później babcia zauważyła moją pasję i nauczyła mnie szyć na maszynie. Już na początku liceum, kiedy moi rówieśnicy nie mieli pojęcia na jakie studia chcą iść, ja miałem dokładnie określoną drogę – była to Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi. Przez całą szkołę średnią uczęszczałem na zajęcia z rysunku i malarstwa, ponieważ takich umiejętności wymagali na egzaminach wstępnych. Przez te 3 lata nauki na wydziale Tkaniny i Ubioru zdobyłem wiedzę nie tylko zakresu projektowania ubioru, ale także szeroko pojętej sztuki. We wrześniu tego roku obroniłem moją pracę licencjacką i od razu zabrałem się za tworzenie własnej marki.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

 Twoja estetyka jest niezwykle prosta, minimalistyczna. Skąd czerpiesz inspiracje?

Inspiracje czerpię głównie z architektury, przekłada się to na fason, dobór kolorów i tkanin. Linearność form, gładkie bądź fakturowane płaszczyzny, brak dodatkowych zdobień to szczegóły, które zawarte są w każdej sylwetce. Chciałbym, żeby moje projekty przywodziły na myśl skojarzenia z czystością architektonicznej budowli, charakteryzującej się symetrią, kompozycją tworzoną na bazie figur geometrycznych.

Kroje są ostre i wyraziste, w jaki sposób osiągacie ten efekt?

Pragnę jak najwierniej odnosić się do minimalistycznych elementów architektury, które przyciągają uwagę dzięki swojemu prostemu pięknu. Na moje kroje w dużej mierze mają wpływ założenia twórców minimalizmu – ograniczenie w twórczości środków artystycznego wyrazu. Z tego też względu posługuję się głownie zsyntetyzowaną bryłą geometryczną bądź też podstawowymi kształtami takimi jak okrąg, trójkąt czy prostokąt. Symetria, ascetyzm, proste podziały, budowane modułami, wykorzystanie przestrzeni to elementy mojego stylu, które wpisują się w hasło „less is more”. Kluczem są tutaj ponadczasowe fasony, brak wpływu chwilowych trendów – co za tym idzie podejście do projektowania w sposób bardziej uniwersalny.

4

Jaka jest kobieta, dla której projektujesz?

Moja marka przeznaczona jest dla świadomych kobiet poruszających się w świecie biznesu. Nie znane są jej limity, to kobieta wyzwolona, która walczy ze schematami i jednocześnie buduje swój konsekwentny wizerunek. We wszystkim co robi jest perfekcyjna; potrafi pogodzić obowiązki mimo, iż jej terminarz pęka w szwach. Kolekcja ta miała stanowić siłę dla potencjalnej klientki, która wkładając moje ubrania nabiera pewności siebie w życiu zawodowym i prywatnym. To kobieta, która ze spotkania z przyjaciółkami, wpada do przedszkola po dzieci, a następnie biegnie na zajęcia fitness. Wrażliwa na piękno, odkrywająca przed sobą coraz to nowsze przygody, bo życie stanowi dla niej wyzwanie, którego podejmuje się z największą radością. Będą wodzić za nią wzrokiem nie tylko mężczyźni, ale również inne kobiety pragnące być właśnie takie jak ona.

Wiele elementów Twojej kolekcji inspirowanych jest męską szafą. Czy współczesna moda jest modą demokratyczną?

Faktycznie, kilka sylwetek przywodzi na myśl elementy męskiej garderoby, jednak nie był to klucz do pracy nad tą kolekcją. Chodziło mi bardziej o przedstawienie kobiety sukcesu, tak silnej i pewnej siebie, że nie boi eksperymentować z modą i swoim wizerunkiem. Czy współczesną modę możemy nazwać demokratyczną? Wydaje mi się, że tak. Przede wszystkim ze względu na to, że istnieje totalna swoboda, każdy może wyrażać siebie poprzez ubiór. Patrząc z drugiej strony – czy zaskoczyłaby kogoś kobieta ubrana w garnitur, który jest zainspirowany męską szafą?

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Prostota i klasyka są w cenie?

Moim zdaniem zawsze. Wychodzę z założenia, że dobre ubranie to takie, które w swojej prostocie są na tyle uniwersalne, że mogą zagościć w szafie na dłużej niż jeden sezon. Właśnie taka z założenia jest kobieta, dla której projektuje. Podąża za trendami, ubiera się modnie, ale większość rzeczy w jej szafie to sylwetki ponadczasowe, które z odrobiną wyobraźni można połączyć w zaskakujące stylizacje.

Nastał czas na modę świadomą?

Tak, zdecydowanie tak. Wydaje mi się, że na przestrzeni kilku lat zmieniła się świadomość Polaków na temat mody. Ludzie zaczęli doceniać autorskie projekty przede wszystkim, ze względu na jakość produktów, precyzyjne wykonanie i unikalny design. Istotne dla nich jest to, gdzie dany produkt został wykonany – i tutaj właśnie polscy projektanci mają przewagę, ponieważ większość tworzy w swoich atelier na terenie kraju. Sądzę, że powoli odchodzimy od tzw „fast fashion” i zakupów w sieciówkach, bo wszyscy wiemy, że są to ubrania na jeden sezon i w jakich warunkach zostały wyprodukowane.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

 Czym jest jakość dla Waszej marki?

Priorytetem. Przyjąłem, że ubrania mają być ponadczasowe, nie mogę pozwolić sobie zatem na materiały wątpliwej jakości czy niestaranne wykonanie. Oprócz wprawiających w zachwyt projektów chciałbym, aby klientki mogły się nimi cieszyć nie tylko przez jeden sezon. W mojej ostatniej kolekcji postawiłem w większości na tkaniny bawełniane. Niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na całokształt stworzonej linii była dbałość o detal. W każdej sylwetce zastosowałem kryte zapięcia bądź pojedyncze guziki, a ilość dodatków krawieckich ograniczyłem do minimum w celu jeszcze większego uproszczenia formy.

 Czego mogę Ci życzyć – każde życzenie się spełnia.

Niekończących się pomysłów, ciągłych inspiracji i chęci do działania – tego nigdy za wiele.

 

Chcecie poznać markę bliżej?
Zapraszam na:
http://alansiudzinski.com/
https://www.facebook.com/asiudzinski/

5 Comment

    1. Daj znać czego szukasz!:)
      Myślę, że znajdziesz dzięki temu treści dla siebie:)

  1. Hello. I see that you don’t update your site
    too often. I know that writing posts is boring and
    time consuming. But did you know that there is a tool that allows you to create new articles
    using existing content (from article directories or other blogs from your niche)?
    And it does it very well. The new posts are unique and pass the copyscape test.
    You should try miftolo’s tools

  2. I have noticed you don’t monetize your website, don’t waste your traffic,
    you can earn additional bucks every month. You can use the best adsense alternative for
    any type of website (they approve all websites), for more info simply search in gooogle: boorfe’s tips
    monetize your website

  3. For a limited time we have lowered the rate on targeted website traffic. We have visitors from virtually every country on Earth. Each visitor is targeted by both country and keywords that you submit when you start your free trial period. If you need more visitors or product sales try our service free for seven days and we will send you 500 free visitors during the trial. There are no contracts and if you cancel during the trial period you will not be charged anything! Start your trial today: http://duckshop.co/1f1p

    Unsubscribe here: http://stpicks.com/2ruse

Comments are closed.